پروژه کارآفرینی سازمان مديريت صنعتي نمايندگي شرق(کارخانه توليد گچ)

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی
پروژه کارآفريني سازمان مديريت صنعتي نمايندگي شرق(کارخانه توليد گچ)در 22 صفحه ورد قابل ويرايش




عنوان طرح کسب و کار: کارخانه توليد گچ

ابعاد و مساحت محل اجراي طرح: کارخانه زمين به وسعت 25 هزار مترمربع مستمرخواهد شد بخشي از ماشين آلات خدا توليد در محوله روباز و بخشي آسياب و سرند نهايي ريه پوشش قرار خواهد گرفت.
نزديکتري شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار:

فاصله ما بين تربيت و مشهد به فاصله 50 کيلومتر

فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلي، نوع راه و جاده مربوطه

از طريق جاده مرعي به فاصله به جاده اصلي(آسيايي) متصل مي شود. 200

امکانات تامين مواد و لوازم در محل هزينه و سرمايه

1. چشم اند از

چه دورنمايي يا آرماني را براي آينده کسب و کارتان متصور هستيد؟

با توجه به افزايش جمعيت و نياز جامعه براي مسکن و با اين دورنما را از احدث اين کارخانه داريم که توسعه پيشرفت چشم گيري را در کار خود شاهد باشيم.

2- بيان ماموريت کسب و کار

شما، به اين سوال که چرا مشتري اين کالا را خريداري مي کند جواب دهيد:

دسترسي آسان مشتري با توجه به نمايندگي هاي نسبتا زياد در شهر و شهرستانها کيفيت و مناسب کالا نسبت به کالاهاي ديگر و کالا هاي مشابه.





3- خلاصه مديريتي

به زبان ساده بگوييد در چه کسب وکاري هستيد؟ (خدمات، صنعت، کشاورزي، توليدي و بازرگاني و ...)؟ توليدي
دقيقا مشخص کنيد چه ارزشي را براي مشتري فراهم مي کنيد؟(به عنوان فرصت شغلي چه نيازي از مشتري را پاسخ مي دهيد؟) اصولا مشتري بر 3 اصل کيفيت، قيمت ودسترسي آسان به کالا پايبند مي باشد و ما سعي و تلاش داريم که اين 3 اصل مجمع را به مشتري نمود ارائه دهيم.
ويژگي خاص محصول يا خدمت شما چيست که در محصول ديگر وجود ندارد؟ (مزيت محصول خود را بيان کنيد؟)

با توجه به تازه تاسيس بودن کارخانه و با توجه به انيکه از علم و دانش جديد در صنعت گچ بهره مي گيريم خاصيت گچ را ارتقا داده و باعث مي شود که مشتري رضايت بالايي از اين محصول داشته باشد.

مشتريان شما چه کساني و در کجا هستند؟(جمعيت شناسي مشتريان را توصيف کنيد؟)

اصولا مشتريان ما کارگاه هاي ساختماني انبوه سازان و تمامي کساني هستند که در حال اجرا و تاسيس يک بناي ساختماني هستند.

رقباي شما چه کساني هستند و شما چه مزيني نسبت به آنها داريد؟

کارخانجات توليد گچ که تعداد آنها به 58 کارخانه در سطح کشور مي باشد. از تجهيزات مناسب با روز دنيا استفاده شده و گچي مرغوب و بدون ناخالصي بوده است.

آينده بازار خود را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ سهم شما در بازار چقدر خواهد بود؟ آينده بازار کار ما ارتباط مستقيمي با افزايش جمعيت و درخواست بناهاي ساختماني براي مردم مي باشد و سعي و تلاش ما در اين است که بتوانيم جايگاه ويژه اي نسبت به ديگر رقبا داشته باشيم.
موانع و مسائل حقوقي و قانوني(اعم از اخذ مجوز و ...) مرتبط با کسب و کار خود را بيان کنيد:

موانع: نبود و ندادن وام هاي بانکي با بهره کم و استراحت وام

ميزان آگاهي خود را با وضعيت گذشته/ حال و آينده صنعت/ خدم مورد نظرتان را در ايران و جهان بيان کنيد؟

يکي از اين موارد که مي توان در اين زمينه گفت از گچ بيشتر مورد استفاده قرار مي گرفت و با توجه به اينکه با علم روز دنيا موارد جديدي در صنعتي ساختمان سازي ياد شده است مقداري از استفاده گچ کمتر شده ولي با توجه به اينکه در کشور ما از اين نوع موارد تازه وارد ايران شده و قيمت بالايي نسبت به گچ دارد هنوز گچ سفيد جايگاه خود را همچون حفظ کرده است.

تيم مديريتي خود را مشخص کنيد؟(شرح وظايف و مهارت را ذکر کنيد.)

شيفت اول

مدير فني 1 نفر

تکنيسين 1 نفر(سرپرست شخصيت)

کارگر ماهر 5 نفر (سرپرس بخش هاي سنگ شکن و کوره)

4 کارگر ساده 7 نفر(سنگ شکن فکي، سنگ شکن چکشي، سيلوها) و آسياب و کارگرهاي متفرقه

- شيفت دوم

تکنسين فني 1 نفر (سرپرست شخصيت)

کارگر ماهر 3 نفر (سرپرست کوره ها و سوخت و سرپرست تعميرات و آسياب)

کارگر ساده 4 نفر (سيلوها و کوزه و کارهاي متفرقه)

شيفت سوم تکنسين 1 نفر

کارگر ماهر 2 نفر (کوره ها و تعميرات)

کارگر ساده 3 نفر (کوره ها، سيلوها و کارهاي متفرقه)

برنامه شما براي توسعه محصول تداوم تخقيق و توسعه چيست؟

با توجه به توسعه بازارهاي جهاني و فرار بودن اين محصول در آينده اي نزديک نياز مبرمي به تامين و تجهيز توليد مواد للولوزي را قابل لمس و ملموس مي دانيم.

4- توصيف کسب کار

شکل و کسب و کارتان را توصيف کنيد؟ (شخص حقيقي يا حقوقي، سهامداران ونحوه مشارکت) اين پروژه از شحص حقيقي آغاز شده و مهمترين آينده آن افزايش جمعيت و توليد منازل و ساختمان مي باشد. همچنيني اين پروژه مشارکتي است و با استفاده از سهام و فروش سهام به سهام داران واگذار مي شود.
نوع کسب و کارتان را بيان کنيد؟ (توليدي يا خدماتي) توليدات يا خدمات شما چيست؟

توليد گچ سفيد و گچ فوق العاده(آج) مي باشد.

فرصت هاي رشد و پيشرفت شما در کسب و کارتان چيست؟

با توجه به اينکه حتما توضيح داده شده پيشرفت کار ما در گرو افزايش ساختمان سازي مي باشد.

ج- محصول/خدمات:

1- ويژگي منحصر به فرد محصول يا خدمات خود را بيان کنيد؟(بيان کنيد مشتري بابت چه چيزي حاضر است به شما پول بدهد)؟ با توجه به افزايش علم ما اين محصول را به روشهاي جديد توليد خواهيم کرد که استفاده آسان و استفاده از حداکثر ماده را داشته باشداصولا مشتري به جنسي پول ميدهد که رضايت مندي،کيفيت و قيمت آن مناسب باشد و ما تمام تلاش خود را در اين نهاده ايم که بتوانيم نيازهاي اوليه مشتري را براي خريد اين محصول فراهم سازيم.

2- بيان کنيد محصول يا خدمات شما نسبت به محصولات نمونه در بازار چگونه است؟ و شما چه کاري را متفاوت با بازار موجود انجام مي دهيد؟

فرق: با موارد مشابه کيفيت و نوع ساخت خوب اصولا چون اين محصول تقريبا براي توليد به يک شکل مي باشد تفاوت زيادي در چگونگي توليد آن نيست و تنها چند فرق ساده با ديگر محصولات دارد که تصفيه مناسب و بهتر در صد خلوص گچ و توزيع گسترده اين محصول مي باشد.

3- مشخصات فني محصول به همراه نقشه/ کاتولوگ و اطلاعاتي تکميلي و ... را ذکر کنيد؟

مشخصات فني شامل دو مرحله فيزيکي وشيميايي مي باشد که به آن مي پردازيم.

جايگاه خود را در بازار به جايگاه مناسبي ارتقاء دهيم. مااز روش هاي جديد تبليغاتي واستفاده از شگردهاي جديدکارهاي بسيار متفاوتي انجام خوايم داد. مثال: تخفيف ويژه، جوايز، متنوع و ...

5. چرا مشتريان شما ممکن است محصول شما را جايگزين محصول رقبا نمايند؟

با توجه به توضيحاتي که در قبل داديم مشتري هميشه محصولي راخريداري مي کند که متناسب با اقتصاد او باشد در کنار اين مورد از کيفيت خوبي نيز بهره مند باشد.ما نيز با توجه به شناسايي نيازها وتوقعاتي که مشتري از يک محصول خوب داردسعي کرديم که خود محصول خود را به نيازها وخواسته هاي مشتري نزديک گردانيم.

6- کسب وکار و استراتژي هاي بازاريابي

محل کسب و کار شما چگونه است؟ واحد توليدي ما در سطح يک کارخانه توليد ميشود.
چرا شما اين محل را انتخاب کرديدي؟ اين محل از دو لحاظ قابل تامل ميباشد:1: نزديک بودن به معادن گچ . و 2: نزديک بودن به جاده آسيايي
روش توزيع محصول يا خدمات خود را توضيح دهيد؟

خوب توزيع محصول ما اصولا درنمايندگي ها ومل هاي فروش مصالح ساختماني درسطح کشور مي باشد.

مزاياي توزيع و بازاريابي شما در اين محل چيست؟

با توزيع زياد هر سطح شهر وشهرستانها باعث اين مي شود مشترياني که مي خواهند اين کالا را خريداري کنند در دسترس باشد وسريع به اين محصول دسترسي دارند و اين خود از يکي از مهم ترين ويژگيهاي بازاريابي است.

آيا هيچ روش توزيع ديگري وجود دارد که شما در حال حاضر يا درآينده از آن استفاده کنيد؟

در حال حاضر توزيع ما توسط کاميونها وتريلي هاست وليدر آينده اي نزديک مي توان با قطار و هواپيماهاي باربري نيز يان کار را انجام داد.

روش تبليغ محصول ياخدمات شما چگونه است و چرا اين روش را انتخاب نموده ايد؟

از طريق مجلات و روزنامه ها و واحدهاي سمعي وبصري و بيلبوردهاي تبليغلتي. اين نوع تبليغات به طور مستقيم بامشتري در ارتباط است وتقريبا 90% مردم نيز از اين روشها کالاي مورد نظر خودرا انتخاب ميکنند.

شيوه فروش محصول شما چگونه است؟ (اقساط ونقد) از هر دو روش اقساط استفاده مي کنيم.
دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 1511 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:38 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: