پروژه کارآفرینی تهیه کیک اسفنجی و کلوچه

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع غذایی
پروژه کارآفريني تهيه کيک اسفنجي و کلوچه در 16 صفحه ورد قابل ويرايش


مقدمه

همان طور که مي دانيم با پيشرفت علم و تکنولوژي تقريباً تمام نيازهاي روزمره انسان تأمين شده است . چه آنهايي که نياز اوليه هستند مانند خوراک و چه آنهائيکه نيازهاي ثانويه هستند مانند تفريح. ولي چيزي که مهم است اين است که بتوانيم در کوتاه ترين زمان و با کمترين هزينه اين نيازها را برطرف کنيم.

خوراک يک نياز اصلي براي انسان است و از اين رو توليدکنندگان زيادي رو به توليد مواد غذايي و خوراکي آورده اند مانند کيک که تقريباً در ميان تمام مردم جهان به علت دسترسي آسان ، ارزاني قيمت، سالم بودن آن و... داراي مشتري است. جامعه امروز ما با جمعيت جوان خود و دانش آموزان و کودکان فراوان يکي از پر مصرف کننده ترين جوامع اين کالا مي باشد.

اميد است که با توليد مناسب چه از نظر قيمت و چه از نظر کيفيت بتوانيم خدمتي به مردم جامعة ايران عرضه کرده باشيم.


مشخصه هاي طرح :

عنوان محصولات توليدي : کيک اسفنجي و کلوچه

ظرفيت توليد : 240 تن در سال تعداد روز کاري : 270 روز

تعداد شيفت 2 نوبت در هر روز و هر شيفت 8 ساعت کاري

تهيه سرمايه شرکت :

با توجه ريز هزينه ها، تجهيزات، ساختمان و زمين و ... که به شرح زير برآورد گرديده است. سرمايه اي معادل 4.065.500.000 ريال جهت راه اندازي خط توليد لازم مي باشد.

لازم به ذکر است با تأييد طرح توجيهي و اقتصادي از طرف وزارت صنايع و معادن مي توان از بانک رخواست تأمين اعتبار و استقراض نمود. و الباقي سرمايه را حداقل از طريق 3 شريک که از سهامداران شرکت مي باشند تهيه نمود.

زمين 1000 متر 2.000.000.000 ريال

ساخت سالن توليد و ساختمان اداري 1.021.500.000 ريال

خريد ماشين آلات و تجهيزات توليد 1.004.000.000 ريال

خريد کامپيوتر ، ميز و ساير اثاثيه 40.000.000 ريال

جمع کل سرمايه مورد نياز 4.065.500.000ريال

با توجه به قانون، شرکتهاي سهامي خاص مي بايست در هنگام تشکيل شرکت 35% سرمايه شرکت را سهامداران تعهد و حداقل 20% آنرا نقداً پرداخت کنند. که اين مبلغ 284.585.000 ريال مي باشد.

ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز

دو عدد فر برقي که هر کدام 80.000.000 ريال است.

دو عدد دستگاه کلوچه زن که هر کدام 90.000.000ريال است.

دو عدد ماشين خميرگير که هر کدام 22.000.000ريال است.

يک عدد اکسر ميسکر و خمير زن کلوچه و قالب جمعاً به مبلغ 100.000.000ريال است.

يک عدد ترازوي يک تني ديجيتال که 15.000.000 ريال است.

دو عدد ميکسر کيک که هر کدام 40.000.000 ريال است.

يک عدد وانت براي توزيع کالا 50.000.000 ريال .

يک عدد دستگاه دوخت سلفون و بسته بندي 60.000.000ريال است.

سه دستگاه کامپيوتر و ساير اثاثيه اداري 40.000.000ريال .

يک عدد کمپرسور هوا به مبلغ 70.000.000 ريال.

يک عدد دستگاه رطوبت سنج PH به مبلغ 5.000.000 ريال

- بررسي فني

فرآيند توليد

در شروع پروسس کليه مواد اوليه پس از توزين (از قبيل ، آرد، شکر ، روغن ، ....) بدون پاتيل دستگاه مخلوط کن و ساخت خمير ريخته ميشوند. پس از آماده شدن، اين خمير بدون محفظه دستگاه قالب زني هدايت مي شود. پس از قالب زدن مرحله پخت فرا ميرسد که بصورت پيوسته (توسط نوار نقاله) يا نوبتي صورت ميگيريد(لازم به تذکر است که در فرآيند بکار گرفته شده از روش پيوسته استفاده ميشود). پس از مرحله پخت، کيک ها توسط دستگاه اتوماتيک بسته بندي شده و متعاقباً با قرار گرفتن در کارتن به محلهاي مصرف حمل ميشوند.

کنترل کيفيت

در هر فرآيند توليدي يا خدماتي که بنحوي با مصرف کننده کالا يا خدمات در ارتباط باشد حجم تقاضا براي محصول يا خدمات ارائه شده رابطه مستقيمي با کيفيت آن دارد. در اين طرح با توجه به مراحل کاري که بايد براي توليد محصول انجام گيرد و با توجه به سطح تکنولوژي صنعتي موجود کشور سعي شده حداقل مراحل کاري که بايد براي فرآيند توليد محصول در نظر گرفته شود، با توجه به آنکه بتوان حداکثر کيفيت لازم را کسب نمود ايستگاههائي جهت عمليات بازرسي و کنترل در مراحل مختلف توليد پيش بيني شده است. در تعيين ايستگاههاي بازرسي در فرآيند توليد کليه اصول لازم مد نظر قرار داشته است، از جمله وجود ايستگاههاي بازرسي قبل از عمليات پخت و قبل از عمليات بسته بندي .

مسئله کنترل در فرآيند توليد کيک بد و بخش ايستگاههاي کنترل مياني و کنترل نهايي تقسيم ميشود که در واقع کنترلهاي مياني پروسس کار خود تا حد زيادي از بروز اشکال در محصول نهايي ميکاهد.

مراحل کنترل مياني در جريان فرآيند در زير شرح داده شده است:

کنترل 1 : در مرحله ساخت خمير صورت ميگيرد کنترل خمير بدست آمده از لحاظ يکنواختي، رنگ و سياليت ميباشد که فقط توسط تجربه شخص يا در واقع کنترل کيفيت صورت ميگيرد که بايد اقلاً روزي يکبار صورت گيرد.

کنترل 2 : پس از قالب زني کيک بمنظور کنترل کيفيت قالب زني صورت ميگيرد.

کنترل 3: پس از پخت کيک صورت ميگيرد و شامل دو قسمت 1) بررسي کليه خواص ظاهري محصول از لحاظ ابعاد و وزن – يکنواختي پخت، تردي، بو – طعم 2) خصوصيات رطوبت، خاکستر، پر اکسيد و چربي که مستلزم انتقال نمونه به آزمايشگاه ميباشد. (کليه دستگاهها از قبيل رطوبت سنج و ديگر وسايل آزمايشگاه در اين مرحله استفاده ميشوند.)

آخرين مرحله کنترل پس از بسته بندي محصول ميباشد که شامل کليه آزمايشات مرحله دوم بند 3 (البته با نمونه برداري از بسته هاي جداگانه) صورت ميگيرد.

دستگاه PH سنج نيز براي اندازه گيري PH آب مصرفي در تهيه خمير ميباشد چرا که آب مصرفي بايد PH بين حدود 8-5 داشته باشد تا در پروسس کار از لحاظ تندي محصول و تغيير بو مسئله اي بروز کند.

خواص ظاهري کيک نظير وزن توسط ترازوي حساس و ابعاد آن مثل ضخامت و طول و عرض توسط خط کش و کوليس انجام ميپذيرد.
دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 948 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:21 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: