پروژه کارآفرینی شرکت تولید کننده نرم افزار های رایانه

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی
پروژه کارآفريني شرکت توليد کننده نرم افزار هاي رايانه در 52 صفحه ورد قابل ويرايش


فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه


خلاصه طرح................................................................................................................................ 5

پيشگفتار :................................................................................................................................... 6

فصل اول – معرفي طرح.................................................................................................................. 7

1-2-مشخصات محصول................................................................................................................. 8

1-1-2- نام و کاربرد محصول:......................................................................................................... 8

2-1-2-مشخصات فني محصول....................................................................................................... 8

3-1-2-معرفي روشهاي توليد........................................................................................................... 9

4-1-2-تشريح مختصر فرايند.......................................................................................................... 9

فصل دوم – تعيين ظرفيت.............................................................................................................. 11

2-2-تعيين ظرفيت توليد............................................................................................................... 11

2-3-برآورد ميزان مصرف مواد اوليه و قطعات خريدني......................................................................... 11

2-4-معرفي دستگاه ها و تجهيزات توليد........................................................................................... 12

2-5-معرفي تجهيزات و تاسيسات عمومي.......................................................................................... 12

فصل سوم – معرفي نيروي انساني.................................................................................................... 14

معرفي نيروي انساني.................................................................................................................... 14

1-3-برآورد پرسنل توليدي............................................................................................................ 14

2-3-پرسنل اداري و خدمات......................................................................................................... 14

فصل چهارم – هزينه ها................................................................................................................. 16

معرفي هزينه ها........................................................................................................................... 16

برآورد هزينه استهلاک................................................................................................................... 17

فصل پنجم – شرح فرايند و اطلاعات فني مورد نياز :............................................................................. 19

تعريف مهندسي نرم افزار............................................................................................................... 19

اصطلاح مهندسي نرم‌افزار عموماً به معاني مختلفي به کار مي‌رود :............................................................. 19

محدوده مهندسي نرم افزار و تمرکز آن.............................................................................................. 20

نياز به مهندسي نرم افزار............................................................................................................... 20

تکنولوژي‌ها و روشهاي عملي.......................................................................................................... 21

ماهيت مهندسي نرم افزار............................................................................................................... 21

مديريت ريسک در مهندسي نرم افزار :.............................................................................................. 22

مراحل اصلي در پياده‌سازي مديريت ريسک......................................................................................... 23

مهندسي معکوس در رايانه :............................................................................................................ 26

برنامه نويسي رايانه :..................................................................................................................... 26

زبان برنامه‌نويسي......................................................................................................................... 27

زبان‌هاي برنامه نويسي................................................................................................................... 27

نمونه يک برنامه.......................................................................................................................... 28

پارادايم‌ها.................................................................................................................................. 29

برنامه نويسي موازي :................................................................................................................... 30

تعريف...................................................................................................................................... 30

هوش مصنوعي :.......................................................................................................................... 31

تعريف و طبيعت هوش مصنوعي...................................................................................................... 33

فلسفه? هوش مصنوعي................................................................................................................... 34

مديريّت پيچيدگي........................................................................................................................ 34

تکنيک ها وزبانهاي برنامه نويسي هوش مصنوعي.................................................................................. 36

سيستم‌هاي خبره......................................................................................................................... 37

عامل‌هاي هوشمند........................................................................................................................ 37

برنامه نويسي شي گرا :.................................................................................................................. 38

وراثت...................................................................................................................................... 39

کپسوله‌سازي............................................................................................................................... 39

چندريختي................................................................................................................................. 40

انتزاع / تجريد............................................................................................................................. 40

يک مثال کاربردي........................................................................................................................ 40

ارتباط اشياء............................................................................................................................... 41

سامانه هاي چند عامله :................................................................................................................. 42

مزايا........................................................................................................................................ 42

معايب...................................................................................................................................... 43

روبوکاپ................................................................................................................................... 43

مدريت برنامه هاي به هم وابسته....................................................................................................... 44

چهار نوع متفاوت تعاملات بين مسائل:.............................................................................................. 44

5 تنظيم ترکيب پورتفوليو............................................................................................................... 45

مديريت پروژه و راهبري پروژه........................................................................................................ 46

فصل پنجم : چکيده مطالعات فني ، مالي و اقتصادي.............................................................................. 49

جدول (1-1) جمع بندي مشخصات اصلي طرح توليد........................................................................... 50

نتيجه گيري :.............................................................................................................................. 52




خلاصه طرح

در اين پروژه به بررسي شرکت توليد کننده نرم افزارهاي رايانه اي از ديدگاه کارآفريني پرداخته شده است ، هدف از اين پروژه بررسي توجيه اقتصادي طرح مذکور ميباشد ، براي رسيدن به هدف مورد نظر با بهره گيري از روش هاي آماري و اقتصادي و برآورد مالي طرح مورد بررسي قرار گرفته است ، اين پروژه مشتمل بر پنج فصل ميباشد ، فصل اول معرفي طرح است ، نام طرح ، ظرفيت توليد ، محصولات توليدي و ... فصل دوم به بررسي نيروي انساني مورد نياز پرداخته است ، فصل سوم شامل هزينه هاي مورد نياز طرح ميباشد ، فصل چهارم شرح فرآيند توليد محصول ميباشد ، در اين فصل به بررسي اطلاعات فني مورد نياز پرداخته شده است ، فصل پنجم چکيده مطالعات فني و اقتصادي طرح ميباشد .








پيشگفتار :

مهندسي نرم‌افزار پيشه‌اي است که به ياري دانش رايانه و ديگر فناوري‌ها و روش‌ها به آفريدن و نگاهداري نرم افزار رايانه‌اي مي‌پردازد. مسائل اصلي مهندسي نرم‌افزار توليد نرم‌افزار بر اساس موارد زير است:

الزامات تعيين شده
در زمان تعيين شده
در محدوده? بودجه پيش‌بيني شده





فصل پنجم – شرح فرايند و اطلاعات فني مورد نياز :

تعريف مهندسي نرم افزار

مهندسي نرم افزار طراحي،برنامه نويسي، توسعه، مستند سازي و نگهداري نرم افزار با بکارگرفتن روشهاي فني و عملي از علوم کامپيوتر ، مديريت پروزه ، مهندسي ، محدوده کاربرد، طراحي رابط، مديريت تجهيزات ديجيتال و ساير زمينه‌ها است.

اصطلاح مهندسي نرم افزار بعد از سال ???? شناخته شد، طي کنفرانس مهندسي نرم افزار ناتو ???? (که در گارميش آلمان برگزار شد) توسط رياست کنفرانس معرفي شد، و از آن پس بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.



اصطلاح مهندسي نرم‌افزار عموماً به معاني مختلفي به کار مي‌رود :



به‌عنوان يک اصطلاح جامع براي تمامي جنبه‌هاي عملي برنامه‌نويسي کامپيوتر، در مقابل تئوري برنامه نويسي کامپيوتر، که علوم کامپيوتر ناميده مي‌شود.

به‌عنوان اصطلاح مجسم کننده طرفداري از يک رويکرد خاص نسبت به برنامه‌نويسي کامپيوتر ، که اصرار مي‌کند که مهندسي نرم‌افزار، بجاي انکه هنر يا مهارت باشد، بايد به‌عنوان يک رشته عملي مهندسي تلقي شود و از جمع کردن و تدوين روشهاي عملي توصيه شده به شکل متدولوژي‌هاي مهندسي نرم افزارطرفداري مي‌کند.

مهندسي نرم افزار عبارتست از : الف) کاربرد يک رويکرد سيستماتيک، انتظام يافته، قابل سنجش نسبت به توسعه، عملکرد، و نگهداري نرم افزار، که کاربرد مهندسي در نرم افزار است و ب) مطالعه روشهاي موجود در استاندارد IEEE


محدوده مهندسي نرم افزار و تمرکز آن

مهندسي نرم افزار به مفهوم، توسعه و بازبيني يک سيستم نرم افزاري مربوط است. اين رشته علمي با شناسايي، تعريف، فهميدن، و بازبيني خصوصيات مورد نياز نرم افزار حاصل سر و کار دارد. اين خصوصيات نرم افزاري ممکن است شامل : پاسخگويي به نيازها، قابليت اطمينان، قابليت نگهداري، در دسترس بودن، قابليت تست، استفاده آسان، قابليت حمل و ساير خصوصيات باشد مهندسي نرم افزار اشاره مي‌کند به اين خصوصيات با آماده کردن مشخصات معين طراحي و فني که ، اگر بدرستي پياده سازي شود، نرم افزاري را توليد خواهد کرد که ميتواند بررسي شود که آيا اين نيازمنديها را تامين مي‌کند يا خير.

مهندسي نرم افزار همچنين با خصوصيات پروسه توسعه نرم افزاري در ارتباط است. در اين خصوص، با خصوصياتي مانند هزينه توسعه نرم افزار، طول مدت توسعه نرم افزار، و ريسک‌هاي توسعه نرم افزار درگير است.


نياز به مهندسي نرم افزار

نرم افزار عموماً از محصولات و موقعيتهايي شناخته مي‌شود که قابليت اطمينان زيادي از آن انتظار ميرود، حتي در شرايط طاقت فرسا، مانند نظارت و کنترل نيروگاههاي انرژِي هسته‌اي، يا هدايت يک هواپيماي مسافربري در هوا، چنين برنامه‌هايي شامل هزاران خط کد هستند، که از نظر پيچيدگي با پيچيده ترين ماشينهاي مدرن قابل مقايسه‌اند. به‌عنوان مثال يک هواپيماي مسافربري چند ميليون قطعه فيزيکي دارد (و يک شاتل فضايي خدود ده ميليون بخش دارد)، در حالي که نرم افزار هدايت چنين هواپيمايي ميتواند تا ? ميليون خط کد داشته باشد.


تکنولوژي‌ها و روشهاي عملي

مهندسين نرم افزار طرفدار تکنولوژي‌ها و روشهاي عملي بسيار متفاوت و مختلفي هستند، که با هم ناسازگارند. اين بحث در سالهاي دهه ?? ميلادي شروع شد و ممکن است براي هميشه ادامه پيدا کند. مهندسين نرم افزار از تکنولوژي‌ها و روشهاي عملي بسيار متنوعي استفاده مي‌کنند. کساني که کار عملي مي‌کنند از تکنولوژي‌هاي متنوعي استفاده مي‌کنند : کامپايلرها، منابع کد، پردازشگرهاي متن. کساني که کار عملي مي‌کنند از روشهاي عملي بسيار متنوعي استفاده مي‌کنند تا تلاشهايشان را اجرا و هماهنگ کنند : برنامه نويسي در دسته‌هاي دونفري، بازبيني کد، و جلسات روزانه. هدف هر مهندس نرم افزار بايستي رسيدن به ايده‌هاي جديد خارج از مدلهاي طراحي شده قبلي باشد، که بايد شفاف بوده و بخوبي مستند شده باشد.

با وجود رشد فزاينده اقتصادي و قابليت توليد فزاينده‌اي که توسط نرم افزار ايجاد شده ، هنوز هم بحث و جدل‌هاي ماندگار درباره کيفيت نرم افزار ادامه دارند.


فلسفه? هوش مصنوعي

بطور کلي ماهيت وجودي هوش به مفهوم جمع آوري اطلاعات, استقرا و تحليل تجربيات به منظور رسيدن به دانش و يا ارايه تصميم ميباشد. در واقع هوش به مفهوم به کارگيري تجربه به منظور حل مسايل دريافت شده تلقي مي‌شود. هوش مصنوعي علم و مهندسي ايجاد ماشينهايي با هوش با به کارگيري از کامپيوتر و الگوگيري از درک هوش انساني و يا حيواني و نهايتا دستيابي به مکانيزم هوش مصنوعي در سطح هوش انساني ميباشد.

در مقايسه هوش مصنوعي با هوش انساني مي‌توان گفت که انسان قادر به مشاهده و تجزيه و تحليل مسايل در جهت قضاوت و اخذ تصميم ميباشد در حالي که هوش مصنوعي مبتني بر قوانين و رويه‌هايي از قبل تعبيه شده بر روي کامپيوتر ميباشد. در نتيجه علي رغم وجود کامپيوترهاي بسيار کارا و قوي در عصر حاضر ما هنوز قادر به پياده کردن هوشي نزديک به هوش انسان در ايجاد هوشهاي مصنوعي نبوده‌ايم.

بطور کلّي، هوش مصنوعي را مي‌توان از زواياي متفاوتي مورد بررسي و مطالعه قرار داد. مابين هوش مصنوعي به عنوان يک هدف، هوش مصنوعي به عنوان يک رشته تحصيلي دانشگاهي، و يا هوش مصنوعي به عنوان مجموعه? فنون و راه کارهايي که توسط مراکز علمي مختلف و صنايع گوناگون تنظيم و توسعه يافته‌است بايد تفاوت قائل بود.

مديريّت پيچيدگي

ايجاد و ابداع فنون و تکنيک‌هاي لازم براي مديريّت پيچيده گي را بايد به عنوان هسته? بنيادين تلاش‌هاي علمي و پژوهشي گذشته، حال، و آينده، در تمامي زمينه‌هاي علوم رايانه، و به ويژه، در هوش مصنوعي معرّفي کرد. شيوه‌ها و تکنيک‌هاي هوش مصنوعي، در واقع، براي حلّ آن دسته از مسائل به وجود آمده‌است که به طور سهل و آسان توسط برنامه‌نويسي تابعي (Functional programming)، يا شيوه‌هاي رياضي قابل حلّ نبوده‌اند.

در بسياري از موارد، با پوشانيدن و پنهان ساختن جزئيّات فاقد اهمّيّت است که بر پيچيدگي فائق مي‌آييم، و مي‌توانيم بر روي بخش‌هايي از مسئله متمرکز شويم که مهم‌تر است. تلاش اصلي، در واقع، ايجاد و دستيابي به لايه‌ها و ترازهاي بالاتر و بالاتر تجربد را نشانه مي‌رود، تا آنجا که، سرانجام برنامه‌هاي کامپوتري درست در همان سطحي کار خواهند کرد که خود انسان‌ها به کار مشغولند.

به ياري پژوهش هاي گسترده دانشمندان علوم مرتبط، هوش مصنوعي از آغاز پيدايش تاکنون راه بسياري پيموده‌است. در اين راستا، تحقيقاتي که بر روي توانايي آموختن زبانها انجام گرفت و همچنين درک عميق از احساسات، دانشمندان را در پيشبرد اين علم، ياري کرده‌است. يکي از اهداف متخصصين، توليد ماشينهايي است که داراي احساسات بوده و دست کم نسبت به وجود خود و احساسات خود آگاه باشند. اين ماشين بايد توانايي تعميم تجربيات قديمي خود در شرايط مشابه جديد را داشته و به اين ترتيب اقدام به گسترش دامنه دانش و تجربياتش کند.

براي نمونه به رباتي هوشمند بيانديشيد که بتواند اعضاي بدن خود را به حرکت درآورد، او نسبت به اين حرکت خود آگاه بوده و با سعي و خطا، دامنه حرکت خود را گسترش مي‌دهد، و با هر حرکت موفقيت آميز يا اشتباه، دامنه تجربيات خود را وسعت بخشيده و سر انجام راه رفته و يا حتي مي‌دود و يا به روشي براي جابجا شدن، دست مي‌يابد، که سازندگانش، براي او، متصور نبوده‌اند.

هر چند مثال ما در توليد ماشينهاي هوشمند، کمي آرماني است، ولي به هيچ عنوان دور از دسترس نيست. دانشمندان، عموماً براي توليد چنين ماشينهايي، از تنها مدلي که در طبيعت وجود دارد، يعني توانايي يادگيري در موجودات زنده بخصوص انسان، بهره مي‌برند.

آنها بدنبال ساخت ماشيني مقلد هستند، که بتواند با شبيه‌سازي رفتارهاي ميليونها باخته مغز انسان، همچون يک موجود متفکر به انديشيدن بپردازد.


وراثت

وراثت يا ارث بري (Inheritance) از مفاهيم اساسي برنامه نويسي شيءگراست. هر شيء يک نمونه از يک کلاس است و هر کلاس مي‌تواند از کلاس يا کلاسهاي ديگري مشتق شده باشد (خواص متدها يا رويدادهاي کلاس‌هاي ديگر را به ارث ببرد). در يک مثال ساده مي‌توان اتومبيلي را در نظر گرفت که براي جلوگيري از بازنويسي خواص عمومي اتومبيل شامل: چهار چرخ، متدهاي حرکت چرخ، متد چرخاندن فرمان، فرمان، بدنه، در و غيره، مي‌توان يک کلاس پايه از اتومبيل ايجاد کرد سپس مثلاً براي اتومبيل زانتيا مدل C5 يک کلاس جديد ايجاد کرده که خواص، متدها و رويدادهاي عمومي اتومبيل را داشته باشد و فقط براي خواص، متدها و رويدادهاي جديد اين اتومبيل کد نوشته شود. اين ويژگي باعث صرفه‌جويي در نوشتن کد و تا حدودي تضمين صحت کد موجود مي‌شود. به عنوان مثال اگر کلاس پايه مشکلي داشته باد فقط کافي است کلاس پايه تغيير داده شود و در تمامي کلاس‌هايي که از اين کلاس پايه ويژگي‌اي ا به ارث برده‌اند اين تغيير اعمال خواهد شد.
دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 1403 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 52

حجم فایل:146 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: