پاورپوینت درس اول مطالعات اجتماعی هشتم(تعاون)

دسته بندي : عمومی » آموزشی
عنوان فایل: پاورپوینت درس اول مطالعات اجتماعی هشتم(تعاون)
تعداد اسلاید:11
قسمتی از متن اسلاید ها:
تعاون به زبان ساده یعنی همکاری و یاری رساندن به یکدیگر. حتماً شما تاکنون همکاری و کمک به دیگران را در زندگی خود تجربه کرده اید. اگر خاطر های در این باره به یاد دارید، در کلاس بازگو کنید… چند روزی از تصادف احمد آقا م یگذشت. چند شب پیش که با لباس تیره از کنار جدول خیابان عبور م یکرد، موتورسواری او را ندیده و با او برخورد کرده بود. حالا یک پا و یک دستش را گچ گرفته بودند. به گفته پزشک، درمانش سه ماه طول می کشید.
نمی توانست سرکار برود. باید در خانه م یماند و به همین دلیل اندوهگین بود. آخر، او هر روز صبح قبل از رفتن به محل کار، نان تازه می گرفت. بچ هها را بیدار م یکرد و موقع رفتن به محل کار، امیرعلی پسر کوچکش را به مدرسه م یرساند. آنها به تازگی صاحب یک نوزاد هم شده بودند، مادر سخت مشغول مراقبت از نوزاد بود و به کمک احمدآقا نیاز داشت، او حالا نمی توانست هیچ یک از این کارها را انجام دهد. اما این وضع ادامه نیافت. طولی نکشید که فریده خانم، خواهر احمدآقا به برادرهایش تلفن زد و از آنها درخواست همکاری و کمک نمود. او گفت: ما وظیفه داریم حالا که شرایط سختی برای برادرمان به وجود آمده، به او کمک کنیم. برادرها و خواهر دور هم جمع شدند، با هم گف توگو کردند و سرانجام به تصمیم خوبی رسیدند.
آنها کارها را بین خودشان تقسیم کردند. یک نفر مسئولیت بردن احمدآقا به درمانگاه برای کارهای پزشکی و یک نفر بردن امیرعلی به مدرسه را به عهده گرفت. دیگری مسئول خرید برای خانه آنها شد. خواهر نیز موظف شد برای مراقبت از نوزاد و کارهای خانه به همسر احمدآقا کمک کند و هر روز سری به خانه شان بزند…
با این تصمیم درست و همکاری و همدلی، حادثه ای که پیش آمده بود برای احمدآقا و خانواده اش قابل تحمل شد و آنها
توانستند آن روزهای سخت را به خوبی سپری کنند… .
دسته بندی: عمومی » آموزشی

تعداد مشاهده: 1856 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:943 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: