اینفوگرافیک - 8 راهکار علاقمندی دانش آموزان به مطالعه

دسته بندي : عمومی » آموزشی
اصول مطالعه

1) استمرار در مطالعه:

مطالعه به طور مستمر بدون وقفه در ساعات برنامه ریزی انجام گیرد.

2) انضباط در مطالعه:

اصل انضباط در هر کاری سبب ایجاد نظم در فعالیت های فردی و اجتماعی است و آن یک قاعده کلی حاکم برزندگی و طبیعت است و مطالعه برای رسیدن به دانایی و توانایی بخشی از روند زندگی بوده و تابع اصل نظم است.

3) تنوع در موضوع:

ثبات موضوع مطالعه برای مدت زیادی سبب کاهش فعالیت مغزی است. برای ایجاد تنوع چندین موضوع را باید مورد مطالعه قرار داد. این بدان معنی نیست که در یک ساعت برنامه ریزی چندین نوع کتاب خوانده شود.

4) تنظیم برنامه مطالعه:

در تنظیم برنامه باید به اهداف و احساس نیاز مطالعه کننده توجه کرد.

5) برنامه باید انعطاف داشته باشد (مطالعه کننده احساس اجبار نکند).

6) برای مطالعه هر درس وقت کافی منظور شود.

7) در طول برنامه به منظور ایجاد فرصت طبقه بندی، سازماندهی مطالب قبلی و آمادگی ذهنی برای مطالب بعدی باید زمان معینی استراحت در نظر گرفت.

8) مطالعه هر درس، نزدیک به ساعت آموزشی همان درس باشد.

زمان ها و موقعیت های نامناسب برای مطالعه
دسته بندی: عمومی » آموزشی

تعداد مشاهده: 1994 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: zip

تعداد صفحات: 1

حجم فایل:80 کیلوبایت

 قیمت: 34,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    اصول مطالعه

    1) استمرار در مطالعه:

    مطالعه به طور مستمر بدون وقفه در ساعات برنامه ریزی انجام گیرد.

    2) انضباط در مطالعه:

    اصل انضباط در هر کاری سبب ایجاد نظم در فعالیت های فردی و اجتماعی است و آن یک قاعده کلی حاکم برزندگی و طبیعت است و مطالعه برای رسیدن به دانایی و توانایی بخشی از روند زندگی بوده و تابع اصل نظم است.

    3) تنوع در موضوع:

    ثبات موضوع مطالعه برای مدت زیادی سبب کاهش فعالیت مغزی است. برای ایجاد تنوع چندین موضوع را باید مورد مطالعه قرار داد. این بدان معنی نیست که در یک ساعت برنامه ریزی چندین نوع کتاب خوانده شود.

    4) تنظیم برنامه مطالعه:

    در تنظیم برنامه باید به اهداف و احساس نیاز مطالعه کننده توجه کرد.

    5) برنامه باید انعطاف داشته باشد (مطالعه کننده احساس اجبار نکند).

    6) برای مطالعه هر درس وقت کافی منظور شود.

    7) در طول برنامه به منظور ایجاد فرصت طبقه بندی، سازماندهی مطالب قبلی و آمادگی ذهنی برای مطالب بعدی باید زمان معینی استراحت در نظر گرفت.

    8) مطالعه هر درس، نزدیک به ساعت آموزشی همان درس باشد.

    زمان ها و موقعیت های نامناسب برای مطالعه