تحقیقی در مورد موزه

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد
فرمت : Word(قابل ویرایش و اماده پرینت)
تعداد صفحات: 8
تصویر:این فایل فاقد تصویر می باشد
فونت:roya
سایز:حداکثر و معمول_24

سر فصل ها:
انواع موزه ها
موزه تاريخي و باستان شناسي
موزه فضاي باز
موزه هاي مردم شناسي
كاخ موزه ها
موزه هاي هنري
موزه علوم و تارخ طبيعي
موزه هاي محلي يا منطقه اي
موزه هاي سيار
پارك موزه ها
موزه هاي نظامي
دید کلی:
واژه ی موزه از ریشه ی یونانی Muses _(به معنی الهام بخش) _ که نام الهه های 9 گانه هنر و شعر و موسیقی در یونان باستان بوده توسط شخصی به نام گیوم مشتق شده است. جایگاه نه الهه مزبور که محل بحث و تبادل نظر بین دانشمندان و محلی برای نگهداری و نمایش گوهر ها و اشیای ارزشمند بود به زبان یونانی Mouseion نامیده شده است که به معنای مجلس فرشتگان الهام بخش است.
اسامی و معنای این 9 الهه پریان یونانی به شرح زیر می باشند : 1- Chio تاریخ 2- Euterpe موسیقی 3- Thali کمدی 4- Melpomene تراژدی 5- Terpsichore شعر و غزل و رقص 6- Erato اشعار هوس انگیز 7- Polumme حرکات موزون و تاتر 8- Uranieاخترشناسی 9- Cohliopفصاحت و بلاغت و اشعار حماسی
بنابر اساطیر یونان باستان ،پدر این 9 الهه ، زئوس و مادرشان منیموسینه ( Mnemosyne ) بود که منیموسینه دختر آسمان وزمین است و در زبان هلنی به معنای قوه ی حافظه نیز هست . به این ترتیب او الهه خاطره و تذکر و یاد بوده است و کلمه Memory و مشتقات آن در زبان انگلیسی ، از همین واژه یونانی گرفته شده است . چنین قرابت معنایی با توجه به نقشی که موزه ها در پاسداری از سنت ها ، ارزش ها ، قوانین و حقوق مردمان به عهده داشتند ، نمی‌تواند تصادفی بوده باشد . مادر همه هنرها حافظه و خاطره بوده است و هنر اصیل ، از مادر زاده شده و مسبوق به یاد و تذکر است .


دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 737 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

حجم فایل:46 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: